flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

ОГЛЯД обліково-статистичної роботи Любешівського районного суду Волинської області за 2022 рік

ОГЛЯД

обліково-статистичної роботи

Любешівського районного суду Волинської області

за 2022 рік

 

Відповідно до листа ТУ ДСА України в Волинській області від 23.12.2022 №3454/03-21 «Про подання звітів про стан здійснення правосуддя за 2022 рік» та з метою з’ясування реального стану обліково-статистичної роботи суду за 2022 рік, керівником апарату Горщар Р. І. проаналізовано стан організації ведення обліково-статистичної роботи в Любешівському районному суді Волинської області.

Організаційна робота Любешівського районного суду Волинської області протягом 2022 року здійснювалась відповідно до плану, який щоквартально розроблявся керівником апарату та  затверджувався  головою суду. Керівник апарату доводила план роботи суду до всіх працівників суду та контролювала виконання зазначених у ньому завдань.

Питання ведення судового діловодства є одним із основних напрямків  роботи суду.

Відповідно до ч.3 ст.15 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», Інструкції з діловодства в місцевих та апеляційних судах України, затвердженої наказом ДСА України від 20.08.2019 №814, зі змінами (далі Інструкція) діловодство в суді велось в автоматизованій системі документообігу суду (далі АСДС), з врахуванням методичних рекомендацій по використанню комп’ютерної програми  «Діловодство-3» (далі КП«Д-3»).

Відповідно до посадових інструкцій, за здійснення обліку справ і матеріалів що надходять до суду, внесення інформації в АСДС відповідали працівники канцелярії, секретарі судових засідань та помічники суддів відповідно до функціональних обов’язків.

  Відповідальними працівниками канцелярії суду  протягом 2022 року проводилась безперервна робота з реєстрації справ та матеріалів, що надходили до суду та робота з наповнення інформацією КП «Д-3». Прийом та реєстрація всіх справ та матеріалів, що надходили до суду здійснювались щоденно в робочий час, в тому числі документів, що надходили через підсистему «Електронний суд».

 Передавання процесуальних документів (судових справ) для розгляду відбувалось відповідно до Положення про автоматизовану систему документообігу суду, затвердженого рішенням Ради суддів України від 26.11.2010 року №30, зі змінами та доповненнями, (далі Положення АСДС) та відповідно до  Положення про порядок функціонування окремих підсистем (модулів) ЄСІТС (далі Положення ЄСІТС), затвердженого рішенням ВРП №1845/0/15-21 від 17 серпня 2021 року.

 Керівництвом суду контролювалась правильність реєстрації справ, а саме: під час автоматизованого розподілу судових справ, керівником апарату одночасно здійснюється перевірка правильності їх реєстрації, зокрема зазначення номера справи, номера провадження, учасників процесу, визначення категорії спра, тощо.

Розподіл судових справ здійснювався керівником апарату  Горщар Р. І., а за її відсутності  особою, уповноваженою наказом керівника апарату на виконання її обов’язків в день їх реєстрації в суді на підставі інформації, внесеної до АСДС. Автоматизований розподіл проводився відповідно до Положення АСДС та і Положення ЄСІТС з урахуванням Засад використання автоматизованої системи документообігу Любешівського районного суду Волинської області.

Повторний автоматизований розподіл справ здійснювався за вмотивованим розпорядженням керівника апарату суду у визначених законодавством випадках, відповідно до Положення АСДС та Положення ЄСІТС.

Неавтоматизований розподіл справ між суддями протягом 2022 року у Любешівському районному суді Волинської області не здійснювався.

Особливе місце при плануванні роботи суду відводиться  питанням судової  підготовки та подання статзвітності. У планах роботи суду зазначались контрольні терміни подання звітів та відповідальні особи, що дало можливість керівнику апарату здійснювати постійний контроль за своєчасністю подання звітів.

Наказами керівника апарату від 22.07.2020 №34/01-07 «Про покладання обов’язків» тимчасово, на період відсутності заступника керівника апарату (соціальна відпустка) обов’язки відповідального за здійснення ведення судової статистики покладено на Водоніс Т.С., старшого секретаря суду. Відповідно до наказів керівника апарату формування та подання окремих форм звітності покладено на секретаря суду Гарманюк В. С., головного спеціаліста Тарасевича С. В. , секретаря судових засідань Будько І. М.

Протягом 2022 року відповідальним працівником за ведення судової статистики та подання відомчих звітів (Водоніс Т.С.), враховуючи аналіз типових помилок, що допущені місцевими загальними судами Волинської області при складанні звітів про стан здійснення правосуддя за 2021 рік вживалися вичерпні заходи щодо належної організації роботи з формування статзвітності. Приділялась особлива увага організації роботи канцелярії суду, заповненню документів первинного обліку, веденню судового діловодства. Здійснювалась перевірка повноти і правильності внесення інформації до АСДС в тому числі про рух судової справи під час перебування її у провадженні відповідного судді.

Проблемні питання, які виникли у ході використання програми і заповнення первинних даних користувачами КП „Д-3” обговорювались на зборах трудового колективу, виробничих нарадах. На виробничих нарадах постійно обговорювалися проблемні питання, які виникали під час підготовки до звітного періоду, наголошувалося на дотримання виконавської дисципліни, добросовісне виконання своїх посадових обов’язків, на детальне опрацювання інструктивних та методичних матеріалів, які регламентують обліково-статистичну роботу суду та підвищення працівниками свого кваліфікаційного рівня.

 Відповідно до Програми виробничого навчання працівників Любешівського районного суду Волинської області на 2022 рік до переліку тем включались питання, що стосуються обліково-статистичної роботи суду.  Відповідальним працівником проводилося навчання з секретарями судових засідань, секретарем суду, помічниками суддів щодо методичних матеріалів з обліково-статистичної роботи.

На контролі керівництва суду постійно перебувало питання наповнення Єдиного державного реєстру судових рішень, а саме: щокварталу узагальнювалась інформація щодо направлення  копій судових рішень до Єдиного державного реєстру судових рішень, стан наповнення ЄДРСР обговорювався на виробничих нарадах. Електронні копії судових рішень направлялись в ЄДРСР відповідно до вимог, визначених  Порядком ведення Єдиного державного реєстру судових рішень.

Картки на особу, стосовно якої судом розглянуто матеріали кримінального провадження, формувались згідно з вимогами Інструкції щодо формування картки на особу, стосовно якої судом розглянуто матеріали кримінального провадження, затвердженої наказом ДСА України від 05.12.2013 №169 та зберігались в окремій номенклатурній справі.

Річні статистичні звіти про роботу суду складались на основі інформації внесеної в АСДС з використанням методичних рекомендацій щодо подання і формування річних форм звітності про стан здійснення правосуддя місцевими та апеляційними судами ДСА України та роз’яснень територіального управління державної судової адміністрації України в Волинській області. Звіти за 2021 рік формувались в автоматичному режимі та були скеровані до ТУ ДСА України в Волинській області згідно затверджених термінів. Порушень виконавської дисципліни не спостерігалось. Відомчі звіти роздруковані, підписані, підшиті та зберігаються в номенклатурній справі   №03-04.

У разі необхідності, відповідальними працівниками своєчасно подавались підтвердження до показників, що потребують додаткової перевірки. Порушень виконавської дисципліни не спостерігалось.

Найтиповішими недоліками при формуванні звітів залишаються:

Відповідальними особами за подання річних відомчих звітів за 2022 рік (Водоніс Т.С., Гарманюк В.С.) у зв’язку із наближенням звітного періоду, додатково перевірено на помилки картки на особу, стосовно якої судом розглянуто матеріали кримінального провадження, у справах, які перебували на розгляді Волинського апеляційного суду.

Заходи дисциплінарного впливу до осіб, відповідальних за подання відомчих звітів протягом звітного року не застосовувались.          

Відповідальні особи, протягом звітного періоду,  працювали над підвищенням рівня самоосвіти.

Таким чином, за підсумками огляду обліково-статистичної роботи, можна зробити висновок, що обліково-статистична робота в суді ведеться на належному рівні відповідно до діючих нормативно-правових актів, що регулюють питання діловодства та судової статистики.

З метою удосконалення обліково-статистичної роботи суду відповідальній особі (Водоніс Т. С.) після здійснення огляду обліково-статистичної роботи Любешівського районного суду Волинської області  рекомендовано:

- продовжити організацію роботи з ведення судової статистики в суді шляхом надання методичної допомоги працівникам суду з проведенням навчання, у разі необхідності, в   частині заповнення ОСК документів первинної реєстрації та обліку справ і матеріалів, які надійшли до суду;

- посилити співпрацю з працівниками суду, які безпосередньо здійснюють первинний облік ОСК;

- винести на розгляд суддів та працівників суду питання ведення судової статистики по завершенню звітного періоду 2022 року.

 

Голова суду

 

Голова комісії з реорганізації (злиття)

Любешівського районного суду

Волинської області

 

___________________Наталія ГЛАДІЧ

 

_____________Тетяна ВОДОНІС